El Cotxe verd.

Avui estem vivint un canvi tecnològic que afecte als vehicles per l’encariment del combustible fòssil i la necessitat de salvaguardar el planeta per qüestions de contaminació ambiental.

En aquest context apareix el cotxe elèctric que ja no utilitza motor de combustió sinó que s’impulsa amb un motor elèctric. La propulsió elèctrica no es cap novetat, de fet, els trens fa anys que l’utilitzen però, es clar, gracies a les vies que es per on els arriba l’electricitat.

El cotxe elèctric es molt mes senzill en els seus components t’he mes reprís d’arrencada i es molt mes silenciós (tot i que potser això es perillós) però necessita piles per subministrar l’electricitat al motor i, aquestes, s’han de carregar i pesen força i es tarda molt temps a recarregar-les.

L’actual cotxe elèctric i/o híbrid.

Donat els inconvenients esmentats de les piles, apareix un cotxe híbrid que utilitza electricitat mentre en disposa i, si no, utilitza combustible fòssil (gasolina) per generar-la i, així, es va tirant consumint molt menys gasolina i, fins i tot, sense necessitat d’endollar el vehicle. Tot plegat una solució transitòria i que durarà molt poc.

Les piles d’hidrogen.

Les piles convencionals utilitzen hidròlisi per generar electricitat. Funcionen amb un ànode i un càtode i aigua. Pesen molt i necessiten recarrega freqüent. S’han de recarregar en connexió a l’electricitat i, si aquesta procedeix de centrals nuclears ó de carbó, en el fons, tampoc s’eludeix la contaminació ambiental.

Les piles d’hidrogen no utilitzen aigua, sinó una combustió entre hidrogen i oxigen per generar l’electricitat amb molta mes potencia i molta mes durada i, de residu, produeixen aigua destil·lada.

Cotxes d’hidrogen.

En realitat no son mes que cotxes elèctrics que utilitzen piles de combustió d’hidrogen per funcionar. No hi ha mes i està del tot descobert, sols falta que, comercialment, considerin convenient llançar-ho.

Aquests cotxes tenen un compartiment on, amb unes mengeres que s’hi acoblen, es carreguen d’hidrogen liquat a pressió i tenen una autonomia d’uns 650 Km.

S’han solventat del tot els problemes inicials d’accidents o explosió.

Estacions de recarrega.

Tan sols es necessari dotar a les gasolineres actuals de dipòsits d’hidrogen i sortidors d’hidrogen. Un cotxe, en 5 minuts omple el dipòsit.

Toyota ja ha obert al país la primera hidrogenera, un projecte conjunt amb Enagás (a través de la startup Scale Gas), Urbaser, Carburos Metálicos, Sumitomo Corporation España i la Confederació Espanyola d’Empresaris d’Estacions de Servei ( CEEES).

Perspectiva.

Toyota ja ha anunciat 40 models de vehicles d’hidrogen previst per circular el 2025. “Mirai” es el model pioner. Els altres fabricants fan el mateix.

L’hidrogen té una gran importància. No només per impulsar vehicles elèctrics de pila de combustible, sinó per crear una societat basada en l’hidrogen, on aquesta energia renovable es converteixi en la font principal de subministrament per a les llars, la indústria i el transport.

L’hidrogen és una font d’energia neta i renovable i molt abundant al planeta. És fàcil d’emmagatzemar i transportar. És 14 vegades més lleugera que l’aire, cosa que li permet escampar-se en estat gasós, sense contaminar aigües o terra. Les hidrogeneres poden subministrar hidrogen obtingut de fonts sostenibles, amb una capacitat de 10 kg per dia i una puresa superior al 99,98%.

També força curiós ¿Oi?.

Samarretes personalitzades: Serigrafia

Per personalitzar samarretes imprimint dibuixos o missatges s’utilitza la serigrafia, que és un sistema d’impressió permeogràfic. La base d’aquest sistema consisteix a utilitzar una malla (o pantalla) amb zones permeables a la tinta i zones impermeables.

Per obtenir una samarreta personalitzada serigrafiada són necessaris tres passos.
* Obtenció del fotolit.
* Obtenció de la pantalla per serigrafiar.
* Procés de serigrafiat.

Llegiu mésSamarretes personalitzades: Serigrafia

Neurociència

De que va això ?

” La neurociència és l’estudi de COM nostre cervell veu el món exterior, COM pensa i COM respon. També COM durant la malaltia o envelliment les connexions neuronals van decaient. ”

Hi ha altres definicions:
” La neurociència és el conjunt de disciplines científiques que estudien el sistema nerviós central (cervell i medul·la espinal), per tal d’acostar a la comprensió dels mecanismes que regulen el control de les reaccions nervioses i del comportament del cervell. “

Llegiu mésNeurociència

ITER o no ITER

ITER és l’acrònim d’International Thermonuclear Experimental Reactor. ITER és un reactor experimental que té per objectiu generar energia a partir de la fusió nuclear. S’està construint a Cadarache (França) i costarà milers de milions d’euros, amb la participació de la Unió Europea, Japó, Estats Units, Corea del Sud, Índia, Rússia i la Xina. La UE el major percentatge de participació.

Llegiu mésITER o no ITER

L’estrella de la mort

L’estrella de la mort: Asteroide artificial de combat amb capacitat de destruir planetes (Star Wars).

El planeta Terra es va formar fa 4.500 milions d’anys. Evidentment no hi havia ningú per comprovar-ho, però és, per ara, la teoria més acceptada. Poc després (vull dir uns quants milions d’anys) l’impacte de la planeta Theia va esqueixar un tros del planeta Terra formant la Lluna.

Llegiu mésL’estrella de la mort

L’origen de la vida. El primer pas.

Les fumaroles alcalines es formen als oceans, a uns quilòmetres de distància de les zones on les plaques tectòniques xoquen entre si. Construeixen columnes rocoses de desenes de metres. No són el producte del xoc entre el magma i l’aigua de l’oceà, sinó de la combinació entre l’aigua i l’oliví. L’aigua penetra en l’escorça fins a trobar l’oliví, això provoca una reacció exotèrmica que genera fumaroles calentes, entre 60º i 90º, i la formació del mineral hidratat serpentinita que conté gran quantitat de microporus.

Llegiu mésL’origen de la vida. El primer pas.

Cèl·lules que roben ATPs

Les cèl·lules que formen part de l’ésser humà són de molt diferents tipus (neurones, epitelials, de fetge, de la musculatura, ….) però totes són eucariotes i per tant tenen mitocondries (els orgànuls on té lloc la respiració cel·lular ). A les mitocòndries es fabriquen les molècules d’ATP, carregades d’energia i que són utilitzades per diferents processos cel·lulars (replicació ADN, síntesi de proteïnes, ….).

Llegiu mésCèl·lules que roben ATPs

Tolle: el poder de l’ara

Punts que estic d’acord:
1. Predomini de la ment (procesos mentals) sobre el JO. Pensaments involuntaris i per lliure (>90%).
2. Jo no sóc la ment. La ment és un instrument que necesita controlarlo. Utilitzarlo quan es necesiti. No deixar que pensi de forma autònoma.
3. Jo autobiogràfic és un proces mental.
4. Les emocions son el reflexe dels pensaments (segurament dels involuntaris) en el cos. Signifiquen patiment i generen malalties. (segurament degudes a regulacions genètiques o epigenètiques que funcionan malament).

Punts que no estic d’acord

1. JO Conscient. Que és¿ Una qualia¿ l’anima , el Ser o be un altre estat mental
2. Una inteligència que planifica. Que? El DNA ¿.. del LUCA al H.S. 3.800 milions d’anys evolución segons la selección natural (aquesta és l’inteligència)
3. Evolució …. 1. Jo conscient 2. Predomini de la ment. Potser es un tema cultural de la prehistòria al neolític.
4. Emocions veritables quan es connecta am el JO Conscient……?????

TEMA: No pensar de forma involuntària. Dos sistemes:
1. Evitar el pensar. Pensar aquí i ara. Meditació.———> Dificil de seguir.
2. Obligarte a pensar en algo que no comporti patiment: Els periodes de la terra. Temes de biologia, anatomia cerebral, sistemes sensorials,…..sbags, infor4r,

 

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per facilitar al usuari una més gran operativitat. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació dels cookies i de la nostre política de cookies, Click a l'enllaç per a una informació addicional.

ACEPTAR
Aviso de cookies