A l’entorn d’Olèrdola

A L’ENTORN D’OLÈRDOLA

Data de l’excursió: 20-03-2019.
Avui caminem l’Assumpta i jo.
Itinerari nº 17 de “A peu per l’Alt Penedès” de Joan Raventós

Assumpta i Pere

Sortim de Sant Miquel d’Olèrdola

Aquest itinerari feia temps que el tenia al cap. Però hi ha un tros que no el veig clar perquè intuïa una dificultat especial en un dels trams, a partir del que diu la descripció. Però quan anem l’Assumpta i jo sols, tirem pel dret i ja veurem què passa. I així ho hem fet.
Retol
Hem sortit de la plaça de l’Església de la Plana Rodona (Sant Miquel d’Olèrdola) i al cap de poc ja enfilem el camí de Fontanilles que ens ha portat a la font de Fontanilles, a la font de l’Alba i a dalt Olèrdola. Mentre pujàvem, l’Assumpta ha comentat que, de petita, venien la família a una d’aquestes fonts, d’excursió.

Castell d’Olèrdola

Un cop a Olèrdola, hem entrat a dins el recinte on hem fet una visita seguint l’itinerari del llibre. Hem esmorzat a dalt de tot, hem vist la pedrera per on vàrem passar en la sortida des de Penyafort i hem prosseguit la caminada passant per la font del Castell abans de sortir. Un cop a fora hem passat pel Pla dels Albats i hem fet el tomb a la muntanya.
Pla dels Albats

Els forns de calç

A partir d’aquest punt, havíem de passar per un lloc anomenat La Foradada un túnel que forada la muntanya i per on passa una antiga conducció d’aigua cap a Canyelles. A la propera, mirarem de trobar-lo. Però devem haver agafat un altre camí i ja no l’hem vist. De tota manera hem fet cap a on havíem d’anar, que és als forns de calç. Caminant, a vegades hem vist forns de calç, però com aquests, mai. Això són forns per produir industrialment, una altra cosa. I si no vaig desencaminat, un dels qui va promoure’ls fou el mateix que va obrir les mines de Bellmunt del Priorat, per extreure plom, i que va crear l’empresa de ciments de Fradera.
Forn de Castellví
Forn de calç

Desgrimpar ?

A partir d’aquí, passem a l’altre banda del Fondo de la Seguera. És la banda que veiem des d’Olèrdola. És una de les parts del fondo freqüentada pels escaladors. Nosaltres anem per la part de dalt. Però en un determinat moment, cal baixar, desgrimpant, amb l’ajut de cordes i després tornar a pujar, més enllà, amb l’ajut de cordes i cadenes. Aquesta era la part sobre la que tenia dubtes.
La serra

La font de l’Ametlló

Total, que ens l’hem perdonat i hem seguit carena enllà fins a trobar el camí que , passant per la font de l’Ametlló, ens ha portat al Fondo de la Seguera i cap a la Plana Rodona.
Font Ametlló

I a dinar

Una caminada molt maca, que tornarem a fer quan hi siguem tots.
I hem dinat al restaurant que hi ha al peu de carretera. No sabem si ens han pres el pèl ja que a dins el bar el paper del menú posava 9.5 € i a dins el restaurant 14.5 € i la única diferència que hem trobat és les tovalles de paper i un plat de minestra de verdures en els primers plats.
Olèrdola
Text d’en Pere Corominas
Fotos Assumpta Baig

De nou a Olèrdola

Data de l’excursió: 10-05-2023.
Tornem a fer aquesta caminada
El Jordi, l’Assumpta i jo

Sortida des del Castell

La tornem a fer amb algunes variacions. En lloc de sortir de la Plana Rodona, hem sortit d’Olèrdola i hem arribat a Olèrdola. Tampoc hem visitat el recinte interior.
Parking

La Foradada segueix amagada

Portava un itinerari de Wikiloc per seguir i també el llibre.
Hem seguit l’itinerari de Wikiloc fins al forn de calç. Fins aquí ens hem desviat una mica del camí del llibre però sense repercussió en la caminada. Tampoc hem trobat La Foradada. La pròxima vegada que tombem per aquests vorals, posaré un itinerari de Wikiloc que hi porta.
La serra

Per dalt la serra

A partir dels forns de calç que hi ha situats prop de Can Castellví, hem agafat el camí que marca el llibre, que passa per dalt la serra en lloc de passar pel fondo de la Seguera. Hem fet el camí que ja vàrem fer l’altra vegada, però sabent que trobaríem el camí de baixada.
Dalt la serra
Panoràmica
Ametlló

Tornada per les fonts

Un cop baix, hem seguit l’itinerari pel fondo de la Seguera, fins a trobar el camí que ens ha dut a la font de Fontanilles, a la font d’Alba i a Olèrdola.
Un cop més, un tomb per Olèrdola molt maco de fer, amb bones vistes i amb el fondo de la Seguera amb totes les seves parets i cingleres plenes de forats, balmes i coves.
Text Pere Corominas
Fotos Assumpta Baig i Jordi

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per facilitar al usuari una més gran operativitat. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació dels cookies i de la nostre política de cookies, Click a l'enllaç per a una informació addicional.